Tuesday, December 25, 2007

Pa anglès


Ingredients:
250 g d’aigua
50 g d’oli d’oliva
30 g de llet en pols
30 g de llevat fresc sense gluten
30 g de sucre
½ culleradeta de sal
350 g de farina sense gluten

Preparació :
Posem tots els ingredients, excepte la farina, en el got de la Thermomix i programem 1 minut, 37º, velocitat 2.
Afegim la farina i programem 15 segons a velocitat 6 i, tot seguit, 2 minuts a velocitat “espiga”.
Posem la massa damunt d’un paper vegetal untat d’oli i, amb la ajuda del paper i amb les mans olioses li donem forma allargada i el fiquem dins d’un motlle prèviament enfarinat. Deixem la massa tovar durant 1 hora aproximadament, coberta amb paper vegetal una mica banyat d’aigua, dins del forn a 50º de temperatura.
Quan hagi doblat el seu volum el posem dins del forn a 180º durant 25 o 30 minuts, amb un got d’aigua dins el forn. El traiem del motlle quan encara es calent. Podem tallar-lo en llesques i congelar-les. Són molt bones torrades directament del congelador.

6 comments:

Unknown said...

Quin tipus de farina fas servir? ja se que no queda gaire be dir marques però crec que es molt important. Endavant amb el blog! .

juliadmon said...

Hola rut! He provat amb bons resultats la farina panificable de Special Line (El Corte Ingles), la de Schar i la de Proceli. Del llevat que faig servir ara (Levital)he hagut de reduïr la quantitat a 20 g.Gràcies pel missatge! :)

Unknown said...

Hola Julia! en primer lloc et felicito pel teu blog.
Provaré aquest pa per variar una mica del que faig habitualment per la meva nena. No tinc la thermomix però ho intentaré amb la panificadora (funció d'amassar) i el couré al forn a veure que tal queda.
Salutacions.

juliadmon said...

Gràcies Anna! Jo no tinc panificadora, he pensant comprar-ne una però he llegit comentaris en alguns foros que m'han fet fer-me enrere, la teva funciona bé?

Unknown said...

Hola Julia, vaig fer el pa i.....no li agrada a la meva filla. Potser és perquè està acostumada al que jo li faig, no ho sé, a mi personalment si que em va agradar.
En resposta a la panificadora, jo tinc una Princess i al principi feia pa de motlle però ara la faig servir únicament per fer la massa de pizza i la de pa, ja que tot ho coem al forn.
Continuarem fen receptes sense gluten, provant, provant....en traurem bons resultats!
salutacions

MaryMoon said...

Hola! Jo em vaig comprar la panificadora del Lidl i m'agrada molt...
A casa no tenim problemes amb el gluten. Primer vam provar els preparats del mateix supermercat, i ara hem "evolucionat" i anem provant receptes noves. Ara tinc farina de quinoa, hauria de poder fer pa sense problemes, oi?

Gràcies,